ΣΤΟΧΟΣ μας είναι η ΓΝΩΣΗ!
Το ξεμπέρδεμα που οδηγεί σε μέγα μπέρδεμα
“Να ξεμπερδεύει με τα αγγλικά του το παιδί. Μέχρι το τέλος του γυμνασίου να έχει πάρει το proficiency”
Πόσοι γονείς το λένε που παρασύρονται από όσα ακούν τριγύρω και κακά τα ψέματα, πόσοι καθηγητές το στηρίζουν. Κι αυτό γιατί η εμπορευματοποίηση των πιστοποιητικών έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Από τους ίδιους τους φορείς αλλά συχνά και από όσους αναλαμβάνουν μαθήματα. Παράλληλα με την τάση της εποχής για το άμεσο, το εύκολο και το ευκαιριακό, καταλήγουμε στο γνωστό “ξεμπέρδεμα”
Γλυτώνεις λένε χρόνο και χρήμα…
Δεν τα γλυτώνεις όμως, τα πληρώνεις εκ των υστέρων, και μάλιστα διπλά και τριπλά. Μέχρι να τελειώσει το λύκειο το παιδί έχει χάσει την ουσιαστική επαφή με τη γλώσσα, όσες ταινίες κι αν παρακολουθεί, όσα ξενόγλωσσα sites και αν επισκέπτεται, όση ξένη μουσική κι αν ακούει, όσα on-line video games κι αν παίζει, δεν καταφέρνει να αναπτύξει όλα τα cognitive και communication skills που χρειάζονται για να βγει στην αγορά εργασίας και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της επαγγελματικής δραστηριοποίησης.
Μετά το πέρας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ίσως των πανεπιστημιακών σπουδών, θα διαπιστώσει κατά την αναζήτηση εργασίας ότι τα προσόντα του είναι ελλιπή.
Θα χρειαστεί εκ νέου μαθήματα.
Θα χρειαστεί επαφή συστηματική με την ξένη γλώσσα, να τη μάθει σωστά σχεδόν από την αρχή, γιατί πρώτον θα την έχει ξεχάσει και δεύτερον γιατί ποτέ δεν την έμαθε σωστά μιας και έπρεπε να ξεμπερδεύει με δαύτη.
Ποια η αξία επομένως ενός πιστοποιητικού στα 13 ή τα 14 και ποιο το αντίκρισμα αυτού;
Υπάρχουν μαθητές πρώτης και δευτέρας λυκείου για proficiency που τα καταφέρνουν περίφημα με πρόγραμμα και οργάνωση.
Αποκτούν το πιστοποιητικό τους και μέχρι να ενηλικιωθούν έχει περάσει μόνο ένας χρόνος το πολύ ενάμισης χωρίς συστηματική διδασκαλία.
Και όσοι από αυτούς επιλέγουν το ειδικό μάθημα των αγγλικών για τις πανελλήνιες ανταποκρίνονται με επιτυχία.
Γιατί αυτό που χρειάζεται είναι αργά και σταθερά βήματα δίχως βιασύνες, με συνέπεια, μεθοδικότητα και διαρκή επαφή με την ξένη γλώσσα.
Ας δώσουμε την απαιτούμενη σημασία στην εκμάθηση και το πιστοποιητικό που έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις υψηλού επιπέδου γιατί αυτό αξίζει στα παιδιά μας!
Όχι το εύκολο, το άμεσο, το βολικό, αυτό της στιγμής και του “ξεμπερδέψαμε”
Είναι πραγματικά κρίμα να προκαθορίζουμε με τέτοιο τρόπο το μέλλον τους.
Από την συνάδελφο Ελπίδα Τσιγαρίδα